יתרונות החינוך של הציבור החרדי

אצל האוכלוסייה החרדית יש את ממוצע הילדים הגבוה ביותר. הבאת ילדים לעולם היא מצוה. ערך הילודה, ערך המשפחה, ערך החינוך וערך מסירת התורה לדורות הבאים גובר על השיקולים הכלכליים, הנוחות ורמת החיים בכלל. באמונה שהכל מאיתו יתברך והוא זן ומפרנס לכל.

הצגות ילדים לציבור החרדי

רבים שואלים אותנו על ההתעקשות ליצור תרבות יהודית מותאמת דווקא לילדים של הציבור החרדי? גם אנו שואלים את עצמינו את השאלה הזאת לפעמים. והתשובה היא דבר ראשון ולפני הכל כי הציבור החרדי הוא הבית שלנו. בהופעות שלנו אנו מגיעים לכל המגזרים והאוכלוסיות בישראל אך מתמקדים, בדרך כלל, באוכלוסיה החרדית.

הדבר השני כי הציבור החרדי מורכב מאוד. יש כל כך הרבה גוונים, תתי זרמים, מסורות שונים, סגנונות, ניואנסים ועולם רב מימדים עצום. אז כייף ללמוד כל פעם משהו חדש. להתרגש מאוכלוסיה שלא הכרת, או לגלות מנהג חדש ועוד כל מיני דברים מיוחדים ששייכים למי שמכיר את העולם החרדי. אך זה משני.

הדובדבן שבקצפת הם כמובן הילדים. אנו מכירים את כל הילדים של כל המגזרים. החילונים והחרדים כאחד. אנו יכולים לומר הרבה על כל קבוצה. תובנות, ביקורות, תשבחות, דברים נעימים יותר ופחות. הילדים בכל האוכלוסיות משקפים את ערכי האוכלוסייה. ובכתבה הזאת נתמקד באוכלוסיה החרדית.

חשוב להדגיש ולהבהיר: לכל שבט בעם ישראל יש מעלות, יתרונות, חוזקות ויכולת שיש רק להם.  במאמר זה נאיר את הילדים בציבור החרדי. בכתבות הבאות נדבר על ציבורים נוספים.

חינוך חרדי

כאשר ערך החינוך הוא הנעלה מכל הערכים. כשיש חיוב להביא ילדים לעולם. כש'העבדות' לעבודה ולקריירה לא מתקרבת לערך הילודה. פתאום מוצאים זמן להיות עם הילדים. ללמוד איתם תורה, להביא אותם לבית כנסת, לשבת לידם בתפילה ובכלל יש יותר שעות איכות של הורים-ילדים.

דבר נוסף ולא פחות חשוב. צורת ההסתכלות החרדית על המציאות, שונה במהותה מהאופן שבו החילונים רואים המציאות. לציבור החרדי יש דרך חיים מאוד ברורה. יש אמת ושקר. יש טמא וטהור. אסור ומותר. אין מושגים של "כל אחד והדרך שלו", "צריך לשמוע את כל הצדדים", "כל אדם והאופן בו הוא רואה את הדברים" וכו' (אלו ערכים נפלאים ונכונים אך פחות באים לידי ביטוי בציבור החרדי). כמובן שיש ביטוי לכל אחד ואחד "חנוך לנער על פי דרכו" – אך הכל בתוך גבולות התורה, האסור והמותר והוראת הרבנים.

אז כשההורים לא מפחדים להתוות את הדרך. לומר מה אמת ומה שקר. כשמילדות, עוד בבטן האם, מחדירים לילדים פסוקי תורה. אמונה בהשם, ביטחון בהשם ודבקות במצוות. אנחנו רואים משהו מיוחד בילדים החרדיים, נשמעים ומתנהגים אחרת.

הופעות, הצגות ותרבות יהודית לילדים החרדיים

אז לסיכום: דיברנו בכתבה הזאת על היתרונות בחינוך ובתרבות החרדית. מהם הסיבות שאנו אוהבים להופיע דווקא בציבור החרדי. אנו ממליצים גם לאלה שדעתם שונה מהציבור החרדי, לחשוב אולי לאמץ כמה מהשיטות והדברים שאמרנו בכתבה, דברים טובים שנכון לקחת. (: תודה, בהצלחה  ואהבה רבה!!

שינוי גודל גופנים
ברוכים הבאים (:
האתר מיועד לגופים ומוסדות בלבד, התאטרון לא עושה הצגות וחוגי דרמה לפרטים, רק דרך גופים ומוסדות בלבד!!
אין מכירת כרטיסים, או הרשמה לחוג, דרכנו.
Open chat
1
צריך עזרה?
שלום 👋
איך אנחנו יכולים לעזור לך?